Jak rozwijać – inteligencja wizualno-przestrzenna 618

Praca nad rozwojem tej inteligencji jest teoretycznie prosta – trzeba zamienić wszystko co jest płaskie na 3D. W praktyce szkolnej to może być problemem :)

Poniżej propozycja „małych kroczków”:

  • używajcie „map myśli” do robienia notatek, przygotowywania się do prezentacji, oraz do analizowania problemów
  • pracujcie jak najwięcej z narzędziami graficznymi, np: „Narzędzia TOC”
  • zachęć do załączania rysunków, fotografii i wykresów w prace pisemne, które tworzą
  • naucz ich doceniać sztukę – każde poważne muzeum ma dziś swoją doskonałą stronę internetową, na której można podziwiać zgromadzone tam dzieła sztuki
  • zmieniajcie wystrój wnętrza swojej klasy (może 4 razy w roku – nie chodzi mi o pory roku)
  • bawcie się w projektowanie – na kartkach, makietach, programach w komputerze
  • układajcie puzzle, kostkę Rubika, rozwiązujcie labirynty lub inne łamigłówki wizualne i przestrzenne
  • zachęcaj do rysowania odręcznego
  • zacznijcie fotografować – może jakiś konkurs tematyczny?
  • zachęć do oglądania filmów i programów telewizyjnych, które zwracaj uwagę na pracę światłem, ruch kamery, kolory i inne elementy sztuki kinematograficznej
  • uczcie się geometrii – ale w 3D
  • jak często to możliwe chodźcie na piesze wędrówki – naucz ich orientowania się w terenie, zwróćcie uwagę na architekturę, itp
  • zachęć do zapisania się na zajęcia rzeźbiarskie, malarskie lub na kurs projektowania graficznego
  • nie przepuść okazji, aby spróbować warsztatów garncarskich podczas wycieczki do starego zamku, np: Malbork